Eveliina Kankaansivu
Kukapa tahtoisikaan ehtiä
oppitunneille ajoissa
Tampereen
joukkoliikenteen uudisti vuonna 2015 linja-autojen numerot, aikataulut ja
reitit muuttuivat. Minä ja moni muu kulkee aamuisin linja-autolla kouluun ja
töihin. Voin suoraan sanoa, että vihaan kulkea aamun linja-autolla.
Kangasala–Koskipuisto väliä kulkeva linja-auto numerolla 40, jolla yleensä kuljen, on täynnä ihmisiä. Linja-auton käytävä on täynnä seisovia henkilöitä. Aamuisen tungoksen takia linja-autot eivät pysty noudattamaan aikataulujaan. Vaikka pieni myöhästyminen on normaalia, alkaa yli kymmenen minuutin myöhästyminen ärsyttää pakkasessa seistessä.
Linja-autoissa ei ole kauhean turvallista matkustaa. Varsinkaan talvella ei ole turvallista seisoa linja-auton käytävällä, sillä kiinni pitämisestä huolimatta ei ole helppoa pysyä pystyssä. Linja-auto lähtee Kangasalta kahdenkymmenen minuutin välein. Jos opiskelija tai töihin menevä myöhästyy linja-autosta, myöhästyy hän luultavasti myös töistä. Kello 11 asti olisi hyvä, jos kyseisiä linja-autoja tulisi kymmenen minuutin välein, jolloin ihmisten määrä jakaantuisi linja-autoissa. Tällöin matkustajat kerkeäisivät ajoissa määränpäihinsä.
Kangasala–Koskipuisto väliä kulkeva linja-auto numerolla 40, jolla yleensä kuljen, on täynnä ihmisiä. Linja-auton käytävä on täynnä seisovia henkilöitä. Aamuisen tungoksen takia linja-autot eivät pysty noudattamaan aikataulujaan. Vaikka pieni myöhästyminen on normaalia, alkaa yli kymmenen minuutin myöhästyminen ärsyttää pakkasessa seistessä.
Linja-autoissa ei ole kauhean turvallista matkustaa. Varsinkaan talvella ei ole turvallista seisoa linja-auton käytävällä, sillä kiinni pitämisestä huolimatta ei ole helppoa pysyä pystyssä. Linja-auto lähtee Kangasalta kahdenkymmenen minuutin välein. Jos opiskelija tai töihin menevä myöhästyy linja-autosta, myöhästyy hän luultavasti myös töistä. Kello 11 asti olisi hyvä, jos kyseisiä linja-autoja tulisi kymmenen minuutin välein, jolloin ihmisten määrä jakaantuisi linja-autoissa. Tällöin matkustajat kerkeäisivät ajoissa määränpäihinsä.
Jokainen linja-autolla kulkeva joutuu maksamaan päästäkseen kyytiin. Matkan hintakin nousee koko ajan. Asiakaspalvelullisesti ja turvallisuuden takia matkustajien pitäisi saada mahdollisuus istua ja nauttia linja-auton kyydistä. Tällöin ei tarvitsisi koko ajan odottaa koska joku tönäisee, itse kaatuu tai miettiä miten pääsee muiden matkustajien ohitse laukun kanssa. Linja-autossa hyvä palvelu on sitä, että saa matkustaa bussissa istuen penkillä tai ainakin turvallisesti.
Journalismin tunnilla kirjoitettiin kommentti.
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti